Ressources (packs)
Ressources (packs)
Back
Some or all of the works in this file are protected by copyright. ADAGP works (www.adagp.fr) may be published under the following conditions:
- For press publications that have signed an agreement with ADAGP: please refer to the stipulations of the agreement.
- For other press publications:
- Exemption for the first two works illustrating an article devoted to a current event directly related to these works and with a maximum format of 1/4 page;
- Reproductions exceeding this number or format are subject to payment of reproduction or representation rights;
- Any reproduction on the cover or front page must be authorised by the ADAGP Press Rights Department (presse@adagp.fr);
- Any reproduction must be accompanied, clearly and legibly, by the title of the work, the name of the author and the copyright notice ‘© ADAGP, Paris’ followed by the year of publication, regardless of the source of the image or the place where the work is kept.
These conditions are valid for websites with online press status, it being understood that for online press publications, the definition of files is limited to 1600 pixels (combined length and width).

Dimanche
Nov 07, 2024

Maurizio Cattelan, Comedian, 2019

Maurizio Cattelan, L.O.V.E., 2010 et Franz West, Auditorium, 1992

Maurizio Cattelan, Felix, 2001, Il Bel Paese, 1994 et Joan Mitchell, Sylvie’s Sunday, 1976
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Felix, 2001 et Charlie, 2003
Vue d'exposition

George Segal, Movie House (Entrée de cinéma ou la caissière), 1966-1967 et Roy Lichtenstein, Hot Dog, 1964
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Kaputt, 2013 et Charlie, 2003
Vue d'exposition
![Giuseppe Penone, Albero [Arbre], 1973 et Maurizio Cattelan, Father, 2021](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/7b64340f/_d856034.jpg)
Giuseppe Penone, Albero [Arbre], 1973 et Maurizio Cattelan, Father, 2021
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Untitled, 2001
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Daddy, Daddy, 2008
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, The Wrong Gallery, 2025, Stadium, 1991 et Morning, 2021
Vue d'exposition
![Maurizio Cattelan, Untitled, 2007 et Giorgio de Chirico, Il Ritornante [Le Revenant], hiver 1917–1918](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/c9403676/_d856068.jpg)
Maurizio Cattelan, Untitled, 2007 et Giorgio de Chirico, Il Ritornante [Le Revenant], hiver 1917–1918
Vue d'exposition

Anonyme, Gradiva, IVe siècle av. J.-C. et André Breton, Mur de l’atelier d’André Breton
Vue d'exposition
![Dorothea Tanning, De quel amour, 1970, Chen Zhen, Round Table, 1995, Maurizio Cattelan, Sunday, 2024 et André Derain, Nature morte au lapin, [1938-1939]](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/a031f3b8/_d856116.jpg)
Dorothea Tanning, De quel amour, 1970, Chen Zhen, Round Table, 1995, Maurizio Cattelan, Sunday, 2024 et André Derain, Nature morte au lapin, [1938-1939]
Vue d'exposition
![Chen Zhen, Round Table (détail), 1995, André Derain, Nature morte au lapin (détail), [1938-1939] et Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/3e55661b/_d856125.jpg)
Chen Zhen, Round Table (détail), 1995, André Derain, Nature morte au lapin (détail), [1938-1939] et Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945
Vue d'exposition
![Maurizio Cattelan, Shadow, 2023, Niki de Saint Phalle, Maman, [1971], Alberto Giacometti, La Mère de l’artiste, 1951 et Julio González, La Mère de l’artiste, [vers 1923 –1926]](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/d05b0737/_d856138.jpg)
Maurizio Cattelan, Shadow, 2023, Niki de Saint Phalle, Maman, [1971], Alberto Giacometti, La Mère de l’artiste, 1951 et Julio González, La Mère de l’artiste, [vers 1923 –1926]
Vue d'exposition
![Marcel Duchamp, Pièces d’échecs, [1918] et Table d’échecs noir iris, [après 1946]](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/017e0453/_d856173.jpg)
Marcel Duchamp, Pièces d’échecs, [1918] et Table d’échecs noir iris, [après 1946]
Vue d'exposition
![François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Francis Bacon, Three Figures in a Room [Trois personnages dans une pièce], [1964]](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/ef70657f/_d856186.jpg)
François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Francis Bacon, Three Figures in a Room [Trois personnages dans une pièce], [1964]
Vue d'exposition
![Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020, Alberto Savinio, Le Songe, [1930] et Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/0613c04a/_d856197.jpg)
Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020, Alberto Savinio, Le Songe, [1930] et Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996
Vue d'exposition

François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Maurizio Cattelan, Untitled, 1995
Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Not Afraid of Love, 2000

Maurizio Cattelan, Spermini, 1997

Maurizio Cattelan, Felix, 2001

Maurizio Cattelan at the Centre Pompidou-Metz, July 2024
![Kasimir Malévitch, Croix noire, [vers 1923 - 1926]](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/526f8195/4n64635.jpg)
Kasimir Malévitch, Croix noire, [vers 1923 - 1926]
![Rosemarie Trockel, Automatic Beauty [Beauté automatique], 1997](https://api.centrepompidou-metz.fr/assets/q90-w200/bc61e0b9/4n10662.jpg)
Rosemarie Trockel, Automatic Beauty [Beauté automatique], 1997

Georges Braque, Grand Nu, 1907-1908

Dorothea Tanning, De quel amour, 1970

Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945

Georges Braque, Vanitas, 1939

CHEN Zhen, Round Table, 1995

Maria Helena Vieira da Silva, La partie d' échecs, 1943

Max Ernst, Le Roi jouant avec la Reine, été 1944 / 2001

Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996
