Ressources (packs)

Ressources (packs)

Back

Some or all of the works in this file are protected by copyright. ADAGP works (www.adagp.fr) may be published under the following conditions:

  • For press publications that have signed an agreement with ADAGP: please refer to the stipulations of the agreement.
  • For other press publications:
    • Exemption for the first two works illustrating an article devoted to a current event directly related to these works and with a maximum format of 1/4 page;
    • Reproductions exceeding this number or format are subject to payment of reproduction or representation rights;
    • Any reproduction on the cover or front page must be authorised by the ADAGP Press Rights Department (presse@adagp.fr);
    • Any reproduction must be accompanied, clearly and legibly, by the title of the work, the name of the author and the copyright notice ‘© ADAGP, Paris’ followed by the year of publication, regardless of the source of the image or the place where the work is kept.

These conditions are valid for websites with online press status, it being understood that for online press publications, the definition of files is limited to 1600 pixels (combined length and width).

Maurizio Cattelan, Comedian, 2019

Dimanche

Expositions

Nov 07, 2024

Maurizio Cattelan, Comedian, 2019

Maurizio Cattelan, Comedian, 2019

Maurizio Cattelan, L.O.V.E., 2010 et Franz West, Auditorium, 1992

Maurizio Cattelan, L.O.V.E., 2010 et Franz West, Auditorium, 1992

Maurizio Cattelan, Felix, 2001, Il Bel Paese, 1994  et Joan Mitchell, Sylvie’s Sunday, 1976

Maurizio Cattelan, Felix, 2001, Il Bel Paese, 1994 et Joan Mitchell, Sylvie’s Sunday, 1976

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Felix, 2001 et Charlie, 2003

Maurizio Cattelan, Felix, 2001 et Charlie, 2003

Vue d'exposition

George Segal, Movie House (Entrée de cinéma ou la caissière), 1966-1967 et Roy Lichtenstein, Hot Dog, 1964

George Segal, Movie House (Entrée de cinéma ou la caissière), 1966-1967 et Roy Lichtenstein, Hot Dog, 1964

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Kaputt, 2013 et Charlie, 2003

Maurizio Cattelan, Kaputt, 2013 et Charlie, 2003

Vue d'exposition

Giuseppe Penone, Albero [Arbre], 1973 et Maurizio Cattelan, Father, 2021

Giuseppe Penone, Albero [Arbre], 1973 et Maurizio Cattelan, Father, 2021

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Untitled, 2001

Maurizio Cattelan, Untitled, 2001

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Daddy, Daddy, 2008

Maurizio Cattelan, Daddy, Daddy, 2008

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Untitled, 2007 et Giorgio de Chirico, Il Ritornante [Le Revenant], hiver 1917–1918

Maurizio Cattelan, Untitled, 2007 et Giorgio de Chirico, Il Ritornante [Le Revenant], hiver 1917–1918

Vue d'exposition

Anonyme, Gradiva, IVe siècle av. J.-C. et André Breton, Mur de l’atelier d’André Breton

Anonyme, Gradiva, IVe siècle av. J.-C. et André Breton, Mur de l’atelier d’André Breton

Vue d'exposition

Dorothea Tanning, De quel amour, 1970, Chen Zhen, Round Table, 1995, Maurizio Cattelan, Sunday, 2024 et André Derain, Nature morte au lapin, [1938-1939]

Dorothea Tanning, De quel amour, 1970, Chen Zhen, Round Table, 1995, Maurizio Cattelan, Sunday, 2024 et André Derain, Nature morte au lapin, [1938-1939]

Vue d'exposition

Chen Zhen, Round Table (détail), 1995, André Derain, Nature morte au lapin (détail), [1938-1939]  et Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945

Chen Zhen, Round Table (détail), 1995, André Derain, Nature morte au lapin (détail), [1938-1939] et Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Shadow, 2023, Niki de Saint Phalle, Maman, [1971], Alberto Giacometti, La Mère de l’artiste, 1951 et Julio González, La Mère de l’artiste, [vers 1923 –1926]

Maurizio Cattelan, Shadow, 2023, Niki de Saint Phalle, Maman, [1971], Alberto Giacometti, La Mère de l’artiste, 1951 et Julio González, La Mère de l’artiste, [vers 1923 –1926]

Vue d'exposition

Marcel Duchamp, Pièces d’échecs, [1918] et Table d’échecs noir iris, [après 1946]

Marcel Duchamp, Pièces d’échecs, [1918] et Table d’échecs noir iris, [après 1946]

Vue d'exposition

François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Francis Bacon, Three Figures in a Room [Trois personnages dans une pièce], [1964]

François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Francis Bacon, Three Figures in a Room [Trois personnages dans une pièce], [1964]

Vue d'exposition

Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020, Alberto Savinio, Le Songe, [1930] et Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996

Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020, Alberto Savinio, Le Songe, [1930] et Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996

Vue d'exposition

François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Maurizio Cattelan, Untitled, 1995

François-Xavier Lalanne, Troupeau de moutons, 1965/1979 et Maurizio Cattelan, Untitled, 1995

Vue d'exposition

Maurizio Cattelan, Not Afraid of Love, 2000

Maurizio Cattelan, Not Afraid of Love, 2000

Maurizio Cattelan, Spermini, 1997

Maurizio Cattelan, Spermini, 1997

Maurizio Cattelan, Felix, 2001

Maurizio Cattelan, Felix, 2001

_48a8764.jpg

Maurizio Cattelan at the Centre Pompidou-Metz, July 2024

Kasimir Malévitch, Croix noire, [vers 1923 - 1926]

Kasimir Malévitch, Croix noire, [vers 1923 - 1926]

Rosemarie Trockel, Automatic Beauty [Beauté automatique], 1997

Rosemarie Trockel, Automatic Beauty [Beauté automatique], 1997

4n63700.jpg

Georges Braque, Grand Nu, 1907-1908

Dorothea Tanning, De quel amour, 1970

Dorothea Tanning, De quel amour, 1970

Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945

Joan Mirò, La course de taureaux, 8 octobre 1945

Georges Braque, Vanitas, 1939

Georges Braque, Vanitas, 1939

CHEN Zhen, Round Table, 1995

CHEN Zhen, Round Table, 1995

Maria Helena Vieira da Silva, La partie d' échecs, 1943

Maria Helena Vieira da Silva, La partie d' échecs, 1943

Max Ernst, Le Roi jouant avec la Reine, été 1944 / 2001

Max Ernst, Le Roi jouant avec la Reine, été 1944 / 2001

Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996

Gloria Friedmann, Bonjour Tristesse, 1996

Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020

Julie Curtiss, Coldroom 1, 2020